Impressie bijeenkomst Power to the Youth


 

Impressie bijeenkomst Power to the Youth

De interactieve lezing van PandaProgram (Luca Wartna en Roshan de Jong) heeft onze leden zeer verbaasd. Deze jonge mensen hebben zichzelf ruim een jaar opgesloten om een enorm aantal strategie- en marketingmodellen te analyseren. Het doel van deze denktank was om te begrijpen waar de modellen van elkaar verschillen en waarin ze overeenkomst vertonen. Uiteindelijk vonden zij na dit enorme monnikenwerk een aantal gezichtspunten die door de meeste modellen meer of minder gebruikt worden. Op grond van deze verschillende gezichtspunten hebben zij een meta-model ontwikkeld, een model dat iets zegt over de modellen.

Het interessante van dit meta-model is dat je de verschillende gezichtspunten kunt gebruiken om naar hele concrete cases te kijken. De leden hebben in twee groepen gewerkt aan een reële case van MacDonalds. MacDonalds USA had in het verleden zichzelf ten doel gesteld om het volume van de milkshakes te vergroten. Een belangrijke uitkomst van het vooronderzoek was dat ongeveer de helft van de milkshakes voor 08.00 uur ‘s morgens verkocht werden. De verschillende gezichtspunten uit het meta-model zorgden voor zeer verassende en volstrekt verschillende benaderingen van het vraagstuk. Als u graag wilt weten hoe U met het meta-model tot grappige, slimme, fantastische, creatieve, strategische inzichten kunt komen, dan heeft U echt wat gemist, want dan had u bij de lezing moeten zijn 😊. Zorg dus dat u er de volgende keer bij bent, dan mist u de nieuwste inzichten niet.

 

naar de KKZH LinkedIn groep